Страници

Коледни аромати: Карамелени ябълки / Захарни ябълки на клечка


Аромат на карамел, вкусни захарни ябълки на клечка, почти всяко дете ги е опитвало, а изкушават с вида си дори и възрастните:).
Като дете съм правила захарни петлета. Нямахме формички за тях, но пък използвахме формичките за лед. И всъщност правехме захарни кубчета на клечка.




Използвам рецептата за петлетата, която е със захар, лимонтозу(оцет) и вода. Не помня пропорциите. Доста рецепти изчетох в интернет, на много места във форумите се коментират точно тези ябълки, има различни рецепти. Открих такава с оцет, захар и вода, но ябълките по дадените пропорции не ми се получиха, може и в мен да е причината, по-точно сигурно в мен е причината:))).Ще посоча линк към темата с ябълките

В Първият ми опит явно оцета и водата бяха в повече, та така и карамелът не успя да стегне и беше " разтеглив:) ", направо се лепеше по зъбите.
Не, че не ги изядохме ябълките:), но исках да получа точно онези хрупкави ябълки.
При вторият ми опит намалих количеството на оцета и водата и се получиха!
Идеята за използването на клончета видях в в интернет. Много са сладурски ябълките така.

Захарни ябълки на клечка




Продукти:
аз правя карамел на няколко пъти, за да не ми се стяга.

За всяка доза продуктите са:
1 ч.ч. захар
1 ч.л. оцет
1 ч.л. вода
гелобразна сладкарска боя, червена


дребни ябълки
клончета



Приготвяне:
Измийте и подсушете ябълките.
Отстранете дръжките и на тяхно място забодете дървени клечки или клончета.
Сложете захарта, оцета и водата в тенджерка с дебело дъно и ги поставете на котлон, отначало на силен, след това на слаб огън. Не разбърквайте карамела, а леко разклащайте съда. Внимавайте да не прегори, защото ще горчи.
Ако случайно се получат бучки, ще трябва да ги разбъркате с лъжица, малко е трудно, но става.
За това и предпочитам да работя на малки порции с карамела.
Когато карамела е готов, добавете боичката и разбъркайте. Аз боичка слагам съвсем малко - две капки. Отстранете от котлона.
Потопете всяка ябълка в карамела, внимавайте да не се изгорите!.
Подредете готовите ябълки върху хартия за печене. Карамела стяга много бързо.



Сега да споделя снимките на "дъвчащите ябълки":))), че голяма фотосесия им направих:)))


  

  

  

  





11 коментара:

  1. Хем красиво,хем ароматно,...хем вкусно е при теб,Кате!Такива карамелени ябълки съм яла когато бях около 10-годишна в Чепеларе..:)))..Прекрасни ябълки!

    ОтговорИзтриване
  2. Е, Кате, върна ме в детството, във времето на панаирите - когато навред имаше от тях, а майка ми все се притесняваше кой ги е правил и с какви продукти и дали са чисти, та не се радваше да ги купува, а това пък ги правеше желани....Прекрасна фотосесия!

    ОтговорИзтриване
  3. Ябълки, канела, звездички анасон-била си в ароматен облак, Кате! И си направила ябълките от детството ми, спомням си как хапвахме от тях по селските сборове.
    Хубав ден с усмивки те желая!

    ОтговорИзтриване
  4. Кате,от твоите публикации няма как да не му стане коледно на човек!
    Страхотни са ти ябълките и снимките!
    Отивам още назад,че имам пропуски и то много примамливи!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, и мен върна назад във времето с тези апетитни ябълки. И дъвчащите са страхотни, а щом са се изяли, значи са били сполучливи. Прекрасни снимки. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Тъкмо преди дни изпробвах една рецепта и се оказа провал - получи се карамелен сос :) Задължително ще изпробвам твоята рецепта, че детето си умира за тия ябълки. Върна ме в детството и панаирите с карамелизираните ябълки и пуканки. Благодаря за милия спомен, Кате :)

    ОтговорИзтриване
  7. Може ли едничка? Чудесни са, Кате! :)
    Със сигурност много си зарадвала малкия капитан.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Спри се бе момиче, нямаш умора! Ябълките са прекрасни, напомнят ми на панаирите в детството ми....но никога не съм ги опитвала, не си падам по толкова сладки и захарни неща, макар че изглеждат изкусително. Аз си падам по киселото зеле, хихи.....
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  9. От поредицатата ти коледни аромати струи прекрасно коледно настроение, но тази рецепта ми напомня за детството ми и вълшебството е пълно. Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотни са, Кате и са ми много любими!

    ОтговорИзтриване
  11. Искам едничка само, няма да развали липсата й въобще композицията на снимката... Любими са ми, а никога не съм ги правила, май сега е времето да се поправя. Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване