Страници

Българско меню: Таратор, Кавърма в омлет и кисело мляко с орехи и мед

Дата на публикуване: 05.03.2012 г.
Дата на обновяване: 23.09.2019 г.


Т

ова е една идея за класическо българско меню, което на пръв поглед макар и тристепенно:), не изисква по-различно време за приготвяне, от това за едно основно ястие. В случая това е Кавърма в омлет. Таратора и десерта са аламинути. Всичките ястия могат да бъдат приготвяни по любими семейни рецепти, а това са нашите:





Таратор


Продукти:
1 краставица
2-3 скилидки чесън
400 гр кисело мляко
400 мл вода
няколко стръка копър
4 с.л. олио
сол, на вкус
орехи, за поръсване

Приготвяне:
Краставицата се нарязва на малки кубчета, чесъна се пресова, копъра се нарязва на ситно и се изсипват в голяма купа.
Киселото мляко се разбива с телена бъркалка, разрежда се с водата, добавя се олиото, посолява се на вкус и течността се изсипва към останалите продукти. Купата се азтваря и се прибира в хладилник. При поднасяне се разбърква и поръсва със счукани орехови ядки.



Кавърма в омлет


Рецептата ми е от   Иван Звездев.

Продукти:

1/2 кг свинско месо / врат или плешка
няколко глави лук
2-3 печени чушки
2 ч.л. червен пипер
1 ч.л. чубрица
4 с.л. олио
сол и черен пипер на вкус

За омлета, за всеки 1 бр.:
2 яйца
2 с.л. прясно мляко
1 щипка сол
олио

Месото се нарязва на кубчета и се поръсва със солта и черния пипер.
Престоява за 2-3 часа в хладилник, но аз го приготвих веднага и пак стана много крехко.
Запържва се в горещо олио, като се разбърква 2-3 пъти през първите минути, да се запечата от всички страни.
Покрива се с капак и се оставя за 10 минути на умерен котлон.
Поръсва се с черен пипер и се добавя лука, нарязан на полумесеци.
Посолява се и се оставя на средна степен на котлона без капак.
Добавят се нарязаните на кубчета чушки, разбърква се и се готвят за 2-3 минути.
Налива се 100 мл гореща вода или бяло вино, похлупва се и се оставя за 30-40 минути на средна степен на котлона. Поръсва се с чубрица и се разбърква. Отстранява се от огъня.

За омлета:
Яйцата, млякото и солта се разбиват с вилица.
Омлета се пече от двете страни, в загрят незалепващ тиган, намазан леко с олио.
Омлета се поставя в купичка и в него се исипва от кавърмата. Краищата се похлупват и се обръща върху чиния. Гарнира се с пържени картофи, краставици, домати.

Снимката от 2012 г.:)


Кисело мляко с мед и орехи

Продукти:
гъсто кисело мляко
мед
счукани орехови ядки

Приготвяне:
Млякото се разпределя в подходящи чашки (купички).
Върху него се изсипва по 1 с.л. мед и натрошени орехови ядки.

17 коментара:

  1. Браво! Добре си сготвила:) Много е вкусно всичко!

    ОтговорИзтриване
  2. Ох, да ти имам гърненцата и чинийките аз :) ...много е вкусно всичко поднесено в тези шарени чинийки ! Браво ,Кате чудесно меню !
    И какво се оплакваш от снимките ,многа са хубави даже :)!
    Целувки и хубава вечер :*!

    ОтговорИзтриване
  3. Мноооого ми хареса това меню. Вземам си от всичко и отивам да разгледам назад публикациите, че доста неща съм пропуснала май :))
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Безумно вкусни неща си направила Канди.Така хубаво си подбрала менюто че на човек му иде да ти е на гости в този момент.:)
    Прекрасна вечер.

    ОтговорИзтриване
  5. Кенди, много вкусно меню! От всичко искам да си опитам. Всъщност от едното вече си похапнах - преди да ти пиша, си направих десертчето :)

    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. От вкусно по-вкусно, Candy чудесно меню в прекрасни съдове. Много ми хареса всичко. Комплименти!

    Приятна вечер, Candy!

    ОтговорИзтриване
  7. Пак много вкусно! Хубаво българско меню, с радост бих си хапнала и от трите неща! Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. fantástico menú contundente y delicioso,me encanta,abrazos y abrazos.

    ОтговорИзтриване
  9. От пръв поглед ми се залепиха очите за кавърмата в омлет и там си останаха :) Много обичам! Опитвала съм всякакви рецепти, но в омлет ще ми е за първи път. Благодаря за идеята! Слънчева нова седмица от мен :)

    ОтговорИзтриване
  10. Още като прочетох заглавието,Кате,и се усмихнах :)) !
    Ми какво пък,виж колко е колоритно така,разнообразно и някак цялостно!
    Много ми харесва всичко то се знае,но специално ще наблегна на десерта,много лек и много любим!Основното и то е много ароматно и много красиво поднесено!
    Радвам се,че ни поднесе всичко така сборно,страхотно уютно е!
    Сърдечни поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Много ми хареса идеята за цялостно, тематично меню. Твоето е прекрасно и с радост бих седнала на трапезата ти, Кате! :)

    ОтговорИзтриване
  12. И аз харесвам идеята с рецепти за дневно меню, Катя.
    Чудесен подбор, вкус и снимки - допадна ми много!
    Сърдечни поздрави и усмихнати мартенски дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  13. Кандиии,страхотно меню си приготвила,направо класика
    кой не обича тараторче,а за мляко с мед и орехи да не говорим
    кавърма в омлет е интересно предложение,ще се пробва
    взимам си от всичко с удоволствие
    прегръдки миличка и прекрасна предстояща вечер

    ОтговорИзтриване
  14. Добре че ме подсети, откога не съм яла мляко с мед и орехи..а толкова обичам! Благодаря че сподели :)

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря за вкусната рецепта "Кавърма в омлет"! Всички вкъщи харесаха ястието! :-)

    ОтговорИзтриване