Страници

Родопска салата


Подобна салата поднасяха в Родопите. Някъде беше с кьополу, някъде пък с фасул.
Има още много родопски салати... Тази ми харесва, защото е със свежи зеленчуци, печени чушки и фасул салата. Разнообразна.
 
Продукти:
червен домат
червена печена чушка
краставица
сирене

1 паничка сварен Смилянски салатен фасул
1 малка глава лук, нарязана на дребно
сол
3 с.л. олио
1 с.л. оцет
черен пипер, смлян

Приготвяне:
За бобената салата:
Разбъркайте всички продукти в купа.

В голяма чиния подредете резени домат, краставица, розички от печена чушка, плоча сирене, бобена салата.
Поръсете с магданоз.

* Едрия фасул сварих за 50 минути в тенджера под налягане, засечено от момента, в който парата започне да излиза и намалих котлона. Не се развари и запази зърната цели. Чувала съм, че понякога като се вари фасул е възможно задръстване на клапана, така, че наблюдавайте, парата!

8 коментара:

  1. Май Родопите са ти влязли под кожата сериозно, а? ;) Много колоритна салатка, бонбонче! И засищаща най-вече, мога само с нея да мина! Ами да, само мръФката липсва и порцията е готова, 'щото тук всичко останало, като за една гарнитура, присъства. Наистина няма по вкусна, от приготвената с пресни продукти храна!
    Разтоварващи и забавни празнчни дни ти желая! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  2. Катенце,явно родопската кухня те е грабнала и пак ни радваш с нещо много вкусно.
    Много е хубава тази салатка скоро не съм я правила ,благодаря ти ,че ми я припомни.
    Прегръщам те силно!

    ОтговорИзтриване
  3. Салатата ти Кате е уловила многообразието на Родопите....Чудесна е!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудна салата е тази, Кате!
    Нищо, че не съм в Родопите ей такава + топка катък много я обичам :) пускам ти муха да пробваш.
    Поздрав и хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване
  5. Божествена салата, Бонбобче :)
    Обожавам салати във всякакъв вариант!
    Бих сложила червен боб от консерва, ако нямам време!
    Прегръдка и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесна салата, Кате! Много е вкусна, апетитна и предизвикателна! :)

    Прегръдки и весела вечер от мен! ;)

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна и цветна салата:)
    Като запалена по родопския край и аз трябва да я опитам :)

    ОтговорИзтриване
  8. Много красива и вкусна!!!
    От теб салатката от мен ракийката,точи се като олио,само да сме наблизо!!!
    Хубава вечер миличка

    ОтговорИзтриване