Страници

Пълнени гъби


Това е една рецепта, с която може да се импровизира много. Гъбките са основа, а вътре какво ще сложите е въпрос на вкус.
Най-много ги харесваме с шунка и кашкавал или сирена.
От много години все така си ги правим. Сигурна съм, че за повечето от вас това не е непознато, но записвам и тук.



Продукти:
Едри печурки
кашкавал Жоси
Пушено топено сирене Жоси
масло
шунка

Приготвяне:
Измийте гъбите и отстранете пънчетата. Сложете във всяка гъба по малко масълце.
Напълнете гъбите със нарязаните на кубчета шунка и отгоре кашкавал и топено сирене.
Поставете ги в тавичка с плънката нагоре, добавете около 1 чаша вода, да ги покрие до полувината, не да плуват:):):). Мазнина не добавям. Сложете и пънчетата отстрани да се пекат или пък може да ги нарежете в плънката. Печете ги около 30 минути на нормална фурна - 190 градуса.




*Ако мислите, че гъбите ви ще пуснат много течност при печенето и ще развалят плънката, може леко да ги запечете в тавичка с малко вода за 15 минути, след което да излеете соса от печенето, като в тавата водата се оставя. Напълнете ги и ги върнете отново във фурната за още 15 минути да се запекат.

Аз съм ги правила и по двата начина и винаги е било вкусно!



4 коментара:

  1. Ей, каква сладуреста кошничка!
    А гъбките и ние честичко ги похапваме!

    ОтговорИзтриване
  2. Тези гъбки са наистина вкусни, аз също съм им почитател.
    Но с умиление си спомням и за едно време, когато върху старите печки "Чудо" нареждахме сурови гъбки, леко посолявахме и чакахме да поомекнат и да се напълнят със сокче. После си ги хапвахме ей така, голяма вкусотия беше.
    Поздрави, Кате!

    ОтговорИзтриване
  3. Бързо и много вкусно! Импровизацията с различни плънки прави тези гъбки още по-желани!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. С шунка и гъби или някакви сирена и на мен са ми най-любими!
    Чудесно изглеждат твоите, с тези примамливи снимки:)

    ОтговорИзтриване