Страници

Карфиолена прошуто пица


Доста хора вече направиха този блат, аз едва сега го пробвах. Много вкусно се получи.
Тази пица търпи всякакви импровизации, тук става дума за самият блат, който е от карфиол. В някои рецепти се прави със суров, смлян карфиол, в други със сварен. Аз се спрях на вторият вариант. Тук също има разлики, например ситно смлян или едро смлян. На мен повече ми допада да усещам частичките на карфиола, затова го оставих по-едро смлян.
Върху блатът може да се гарнират различни продукти, според вкус и предпочитания. Ето моята карфиолена прошуто пица:)

Карфиолена прошуто пица


Продукти:
1 средна глава карфиол
1 яйце
1 ч.ч. настъргана моцарела
сол
черен пипер
2 с.л. зехтин

1 ч.ч. настъргана моцарела
100 гр прошуто крудо
десетина чери доматчета
2 с.л. нарязан пармезан

Приготвяне:
Карфиолът се нарязва на розички, измиват се и се пускат във вряща подсолена вода. Сваряват се.
Изцеждат се добре и се пасират. Когато леко се охладят се добавят яйцето, моцарелата, черният пипер. Всичко се разбърква много добре и се изсипва върху тава, застлана с хартия за печене. Притиска се добре. Дебелината може да е различна, но нека блатът не е много дебел. Отгоре се полива зехтина.
Пече се в предварително загрята фурна на 190 градуса за около 20 минути. Изважда се и върху него се подреждат първо нарязаните чери домати, върху тях моцарелата и отгоре прошутото. Пицата се връща във фурната да се запече, за още около 15 минути. Изважда се и се поръсва с пармезана.

2 коментара:

  1. Много вкусна и здравословна основа за пица! Браво, че и ти вече се присъедини към опиталите я.
    Твоята се е получила много изкусителна.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Кате,
    и аз видях този карфиолен блат, но все още не съм го пробвала.Интересен е, много впечатляващо предложение за пица.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване